Maxthon

2011.01.07. 13:22 // Írta: Deino

A Maxthon egy egészen régi gyökerekkel rendelkező PC-s böngésző. Most pedig eljutott hozzánk az android változat is. Ami igazából (szinte) mindent tud, amit egy mobilos böngészőnek tudnia kell: gyors, egyszerű és kellemes kezelőfelület, újratördeli a szöveget a képernyőhöz, van zoom (de nem pinch zoom, sajnos) tabok, jó felépítéső kezdőképernyő, átlátható beállítások. Még beépített RSS olvasóval is rendelkezik, sőt, gesztusokat is kezel.

...Akkor felmerül a kérdés, hogy miért is kapott csak három csillagot, ha komoly negatívumot nem nagyon tudok mondani, pláne ha mondjuk az Opera Mobile-hoz, vagy a Mozilla Fennec mobilos próbálkozásához hasonlítom?

Leginkább azért, mert semmi különösebb extrát nem hoz. A stock böngésző is tudja ezen funkciók javát, sőt, még ráemel egy pinch-to-zoomot. RSS olvasót ugyan nem tud, meg gesztusokat se, de egyik se hiányzik igazán. És tök jó dolog, hogy szinkronizálna könyvjelzőt meg ilyeneket, de ugye ahhoz a gépen is Maxthont kéne használni, az meg nem valószínű, hogy emiatt lecserélem a Chrome-ot.

Ha olyan ROMot haszálsz, amiben nincs benne a stock android böngésző, akkor szerintem próbáld ki, de a stock android böngésző mellett egyszerűen nem igazán van rá szükség.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picimako 2011.01.08. 10:25:43

Lenne néhány véleményem a bejegyzésről.

Az egyik, hogy szerintem nem aszerint kellene értékelni, hogy a funkciók miatt aztán nem cseréli le valaki az akármilyen böngészőjét, hanem, hogy mit is tud. Legalábbis én így vettem ki.

Továbbá, ami kimaradt a cikkből, és ami különlegességnek számíthat:
- nem csak RSS olvasója van, hanem egy RSS widget-je, amivel a telefon főképernyőjén is nyomon lehet követni a hírfolyamokat
-illetve a gesztusoknál új, saját gesztusokat készíthetsz

Deino · http://play.blog.hu 2011.01.08. 10:49:09

@picimako: ööö, ha van hasonló program a Marketen, de pláne _előtelepítve_ a legtöbb telefonon, akkor bizony igenis össze kell hasonlítani vele. Leginkább azért, mert a legtöbb felhasználó úgyis ehhez fogja hasonlítani, ha kipróbálja. Az összes eddigi böngésző tesztnél a stock android browser volt az összehasonlítás alapja...

És bár az RSS widget meg a reader jópofa, meg a gesztusok is (ez utóbbit nem mondanám akkora különlegességnek, a Dolphin browser meg még pár másik is tud ilyet) de a mindennapi használatra sajnos totál feleslegesek. Az RSS widget ugyanis kissé fapados: nem szinkronizál a gReaderrel (vagy én bénáztam), interfészre nem a legszebb, és nem tölti be az egész RSS-t, csak egy részét, klikkre a teljes cikkre dob... szóval oké, van RSS a böngészőben, ami tényleg egyedi, csak éppen nem annyira jó. Nekem pl. az összes feedet, ami alapból benne volt, - még csak nem is én tettem bele - szóközök nélkül mutatta.

Az a helyzet, hogy okostelefonon teljesen máshogy böngészik az ember, már ha böngészik egyáltalán a szó _hagyományos_ értelmében, mint PC-n. (Erről lesz egyébként később cikk) És a Maxthon PC-s funkciókat erőltetett bele (RSS, gesztus) egy mobil böngészőbe, miközben kihagyott egy fontos, mobil böngészőkben alapnak számító funkciót: a pinch zoomot.

Ergo lehet nem egyetérteni a cikkel, de bizony pontosan úgy értékeltem, amennyit a böngésző szerintem tud.

picimako 2011.01.08. 11:42:24

Az összehasonlítást a Chrome-ra értettem, de egyébként igazad van, hogy valamihez hasonlítani kell.

Abban, hogy a többi böngésző mit tud, csak részben vagyok otthon, főleg, hogy nincs lehetőségem őket kipróbálni. A gReader-t jelenleg nem tudom, hogy támogatja-e, de utánajárok, és továbbítom az illetékeseknek a dolgot, illetve vissza neked.

"nem tölti be az egész RSS-t, csak egy részét": leírnád, hogy ezalatt negatív vagy pozitív dologra gondoltál, mert nem teljesen értem?

"az összes feedet, ami alapból benne volt, - még csak nem is én tettem bele - szóközök nélkül mutatta.":
Milyen feed-ek voltak benne alapból? Erről nem kaptam infót a fejesektől, hogy ilyen van benne, de ezt lehet, hogy elfelejtették közölni. Illetve nem teljesen értem, hogy mit jelenített meg szóközök nélkül. Ha esetleg tudsz egy screenshot-ot mellékelni, akkor esetleg tudnám jelenteni, mint bugot.

Azzal nem igazán értek egyet, hogy PC-s funkciókat erőltetett bele, miközben más böngészők is tudják ezeket a funkciókat (legalábbi, amiket írtál: RSS, gesztus), viszont úgy látszik igaz, hogy kihagyták a pinch zoomot. Viszont a Maxthon a minél jobb testreszabhatóságról szól, ők csak ezt próbálják meg minél jobban a felhasználók számára nyújtani.

És utoljára, de nem utolsó sorban köszönöm, hogy írtál a Maxthon-ról egy rövid bejegyzést.

Deino · http://play.blog.hu 2011.01.08. 12:15:01

@picimako: Az, hogy nem tölti be az egész RSS-t, nálam negatívum. Ezt úgy értem, hogy ha rányomok egy feed itemre, akkor ne a valódi oldalt töltse be, hanem az RSS verziót. De lehet, hogy ez csak nekem szúrja a szemem, szóval tudja fene. (Ha már RSS olvasót használok, akkor ugye az RSS verziót töltse be, mert az gyorsabban betölt, mobilnetről meg pláne. Ráadásul többnyire jobban olvasható, mint a sima weboldal, mivel kimaradnak a designelemek, bannerek, és csak maga a cikk marad.)

Ezek a feedek voltak benne alapból: noob.hu/2011/01/08/screenshot_87.png

Gondolom azért tették bele, hogy ne legyen üres :) Ami viszont pöttyet zavaró volt, hogy egyből elkezdte küldeni a notificationt, hogy új cikkek vannak, amikor én ugye semmi ilyet nem állítottam be neki.

Ez pedig az említett bug: noob.hu/2011/01/08/screenshot_88.png

Halvány dunszton sincs, hogy mi okozhatja. (HTC Desire, Froyo.)

picimako 2011.01.09. 19:48:30

Az RSS értesítéseket ha jól tudom ki lehet kapcsolni a beállításokban valahol.

A szóközös hiba csak a "beépített" hírfolyamoknál jön elő, vagy azoknál is, amiket te adsz hozzá?
Ja, és jelentettem a hibát, de mások is észrevették már.

Az RSS olvasó pedig, hogy mit töltsön be, jó kérdés. Ugye megint más PC-n meg okostelefonon a kapacitások miatt.

Egyébként a Maxthon fórumán van egy Maxthon Mobile szekció is pl egy tutorial az Android PC-s emulálására, viszont az már nincs frissítve, hogy van egy YouWave nevű program (www.youwave.com/Textpage/download.html), ami konkrétan erre lett kitalálva.

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása