Homescreen Tuning

2012.02.12. 09:00 // Írta: Deino

hmsc_01.jpg

Egy kis lazább téma vasárnap délelőttre, like a boss - bár a poszt amúgy is időzített. A héten olvastam egy remek kis cikket arról, hogyan rendezzük át értelmesebbre a home screenünket. Nem olyan rég visszatértem az MIUI színeibe, méghozzá egy Gingerbread alapú MIUI XJ romra.

Ebben a stock launcher ugye olybá működik, hogy nincs benne app drawer: gyakorlatilag a home screen tölti be ezt a funkciót is, minden újonnan telepített app egyből kikerül oda, és csókolom. Lehet mappázni, widgetezni, rendezni meg minden - de külön, dedikált app drawer, na az nincs.

Ezt én kifejezetten szeretem, ugyanis szerintem az app drawer az ördög találmánya. ABC sorrendben 120 alkalmazás, én meg görgessek, mint az állatok? No fucking way. Nekem legyen minden a home screenen, akkor is, ha csak havonta kétszer használom az adott appot. Akkor már inkább mappázok. Reinstall után amúgy is egy mindenféle rendszert nélkülöző, hegyomlásnyi ikon tömeggel néztem farkasszemet, gondoltam akár meg is próbálkozhatok a dologgal.

Az első két képernyő továbbra se változott nagyot: a bal oldalin néhány kevésbé fontos, de viszonylag gyakran klikkelt app + időjárás widget, a főképernyőn meg egy BattStat és a 12 leggyakrabban használt app. Bár a Google+ száműzésén erősen gondolkozom, mert mobilról nagyon keveset tolom, mondhatni szinte soha.

hmsc_02.jpg

A lényeg a harmadik képernyőn van, itt következtek be ugyanis radikális változtatások. A cikk azt tanácsolja, hogy mindenféle kategóriák helyett inkább igékkel dolgozzunk a mappára bontásnál. Elvégre amikor keresünk egy appot, nyilván azért keressük, mert valamit csinálni akarunk vele, így gyorsabban fog kapcsolni az agyunk. És azt kell mondjam, bődületesen jól bevált az új rendszer, pedig első olvasásra nagyon kételkedtem.

Például a mostani szisztéma szerint végre külön van a fényképezés, képszerkesztés és megosztás folyamata. Eddig az erre használt appok (olyan 10-20 darab minimum, mikor-hogy) be voltak dobva egy mappába, ami Photography névre hallgatott, de persze lótuszt nem találtam meg benne. Most sokkal könnyebb a dolog.

Apró, pici mindhack, de én mondom, nagyon hatásos. Ha meg nagyon nem fértek el a homescreenen, csekkoljátok a SwipePadet, jó cucc. Hasznos tippeket nyugodtan nyomjatok nekünk kommentben, feltéve, hogy akad :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

co2 · http://anyulontul.blog.hu 2012.02.12. 12:14:01

van még 1 miui settings nevezetű app. ezzel kaphatsz egy rejtett drawert, pl én nem használom, de a szolgáltatót meg a térerő és akku ikont is el lehet tüntetni vele. na ez az ami kellett nekem.

upperclass 2012.02.12. 12:54:22

Félig off, de ha már MIUI: én kb. egy hete raktam fel, a Darky után valami elképesztően smooth és gyors lett a telefon. Viszont eszi az akksit, mint állat, a Darkynál vagy a gyári ROM-nál sokkal durvábban. Másnál nem? Lehet valamit tenni?

barcaxavi 2012.02.12. 13:52:08

Nem muszáj MIUI-ra migrálni csak a mappák miatt :) Persze az alap Android megoldás nem a legszebb, ill. testre szabhatóbb, de pl. a Simi Folder app jó választás mappák készítésére.

Amúgy nagyon gondolkozom a MIUI-n. De a battery drain nem éppen csábító... A "Tactical" pedig nem ige :)

Deino · http://play.blog.hu 2012.02.12. 20:02:35

@upperclass: érzésre mintha nekem is jobban enné, mint az ICS, de talán csak mert végre használom is a telefont...

Ugyanazt lehet szerintem tenni, mint bármelyik hasonló ilyen szitunál:

- odafigyelsz a fényerőre, én pl. alapjáraton olyan 15-20% körül szoktam tartani.

- setcpu jellegű dolgokkal processzor órajelét karbantartani.

- Elfelejtettem már mi volt a pontos neve, talán JuiceDefender? Hogy ne fusson a wifi, 3G, stb. feleslegesen, elvileg használ.

- Megnézni az akksi alatt, hogy melyik app zabálja legjobban az áramot. Pl. a Fruit Ninja Puss in Bootst meg fogom ütni, mert 7%-ot evett az akksiból, indítás nélkül. A Tongue Tied, amivel játszottam is fél órát, meg 3%-ot...

Van egy rakás ilyen akksi kímélő leírás / topic androidos fórumokon, érdemes végignézni a tippeket, kipróbálni párat. Vagy beletörődni, hogy ez egy ilyen műfaj, az okosteló lemerül, mert olyan.

@barcaxavi: A tactical valóban nem ige, de nem tudtam kitalálni jobb nevet neki, igéset semmiképp. Plusz 4 app van benne összesen, nagyon ritkán használom őket, jók azok ott :)

Kovács László György 2012.02.12. 22:15:31

a theme nevét megmondod amit használsz? :)

Deino · http://play.blog.hu 2012.02.12. 22:51:10

@matroznaklenni: egy-két helyen keverem más témákkal, de a java ez: fav.me/d41gspp

Mondjuk az ikonok közül volt, amit én csináltam (opera mini, poweramp) vagy manuálisan assignoltam (téma kibont, .png-t átnevez, témát más néven visszacsomagol .zipbe, átnevezni .mtz-nek, SD kártyára, MIUI themes folderbe be, voila.)

Jellemzően a magyar appoknak kellett új ikont vadászni a fenti módszerrel(bpmenetrend, smartcity, menetrenddroid), de pl. a Newsroom és a Quickmark se volt benne alapból a támogatott ikonokban..

Most, hogy mappásítva van minden, igazából már nem pöcsölök vele, ami nem folderben van, annak legyen témához passzoló ikoja, azt csókolom.

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2012.02.13. 02:00:33

vaagy az ember olyan launchert hasznal aminek az appdrawerjeben is lehet mappakat letrehozni. esetleg hideolni es egyebb okossagok. en a homescreent inkabb widgetekre hasznalom es tenyleg csak a legfontosabb appokat pakolom ki esetleg konyvtarba rakom. (a legsurubben hasznaltakra akar swipe mozdulat is beallithato)

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2012.02.13. 16:05:49

@Cs0pi: és erre mit használsz? Go Launcher? LauncherPro?

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2012.02.14. 15:13:50

@pcdevil: gingerbreaden fo launchert hasznaltam. icecreamen meg a stock launcherrel nyomom

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2012.02.14. 15:16:59

@Cs0pi: hasonlóképp, de próbálok új felé nyitni mindig:) stock kernel már majdnem jó mindenben, egyedül a "hide app from drawer" funkciót hiányolom:( sok szemét van, ami helyett sajátot használok, vagy egyáltalán nem használom, és menjek a 4. oldalra, hogy megtaláljam az appot amit épp keresek...:(

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2012.02.14. 15:27:45

@pcdevil: a beepitett appokat mind deactivalni lehet akkor az app drawerben sem jelennek meg:-) igy gyak a google megoldotta a bloatware kerdeset. igaz helyet meg most is foglalnak de ez mostanaban mar nem olyan nagy problema:-)

pcdevil · http://twitter.com/pcdevil 2012.02.14. 15:37:31

@Cs0pi: nekem az sem megoldás, mert például tweakdeck eltűnne app drawerből, mert widgetet használok, ugyanez 4sq, vagy amiket alsó dockra pakolok, ezeket deaktiválni vicces lenne:D
de köszi a tanácsot, 1-2 programnál megcsinálom:)

Kovács László György 2012.02.15. 00:03:36

@Deino: Köszi, és ha csinálok egy új képet, akkor honnan tudom hogy milyen névre kell majd nevezni, ha bele akarom tenni a tmz-be?

Deino · http://play.blog.hu 2012.02.15. 00:14:18

@matroznaklenni: én a web Marketen szoktam megnézni, URL-ből a legegyszerűbb + onnan ki is tudom másolni.

Pl.: az alap Angry Birds-é com.rovio.angrybirds, a Seasons-é com.rovio.angrybirdsseasons. Ha megnézed a webmarketen a böngészősorban látható URL-t, (például: ow.ly/94CR0 ), akkor látsz egy olyat a címben, hogy details?id="x.y.z"&feature=....

Na, ez az x.y.z rész az app egyedi ID-ja, általában com.valami.valami, de változó. Például az országos kéktúra app ID-je air.mp3pintyo.orszagoskektura. Ha ennek az apnnak az ikonját akarnám lecserélni, akkor egy air.mp3pintyo.orszagoskektura.png-t kéne beraknom a témába.

Azt nem tudom, hogy meg lehet-e nézni egyszerűbben :) Igazából nekem ez a módszer jött be, mert laptopon tudok control cézni, ergó pikk-pakk megvan, meg csak leírva bonyolult, ha már tudod mit kell nézni akkor fél perc alatt megvan az egész.

Kovács László György 2012.02.15. 18:20:40

@Deino: Klassz! Még csak annyi, hogy ami nincs fenn marketen, annak hogy lehet kideríteni? :) Total commander bétát nem onnan szedtem, nincs is fenn, így ezt a kódját sem tudom megnézni.

Kovács László György 2012.02.15. 22:06:00

@Deino: na megpróbáltam, de nem sikerült :O mtz fájlt kitömörítettem, belemásoltam 5 általam készített png-t, betömörít, átnevez mtz,re és felmásoltam. de valami full más pakkot hozott be rá mikor acceptoltam. Fura hogy az mtz-ben egy png sincs, csak amiket betettem. Valami nem jó :)

Deino · http://play.blog.hu 2012.02.16. 10:34:27

@matroznaklenni: mivel tömörítetted ki / be? mert pl. winrart nem szereti, nekem simán a defualt win7 kibontás / csomagolás funkcióval ment normálisan. Meg nem árt átnevezni a témát, nem csak az mtz file-t, hanem van benne valami szöveges file, ott átírni a nevet.

A total commander kérdésben totál tanácstalan vagyok, biztos lehet valahogy, de sajnos nem tudom, hogy :(

Kovács László György 2012.02.16. 12:42:57

@Deino: Köszi a segítséget, végül sikerült! :)

Elmondom:

az mtz-ben levő icons kiterjesztés nélküli fájlt kell csak kitömöríteni, belemásolni a saját png-ket, visszatömöríteni, és kész. A Quick System Info progi kiírja a package nevet ami kell a névhez, onnan bárminek a nevét ki tudtam venni. :) Így most faja.

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása