Itt vannak a madarak, és dühösebbek, mint valaha! Illetve nem itt, hanem a napfényes Rióban, de ez már csak részletkérdés. Ez végre egy igazi folytatás, nem pedig csak kiegészítő, mint a Halloweeni / Karácsonyi / stb. epizódok voltak.
Ami nem tetszett: az eddigi intró megoldást képregényesebbre vették, ami kevésbé volt érthető, és hát kevésbé jópofa megoldás, mint az előző - ez mondjuk a Rio első öt másodperce, de azért na. Már az első pályán érezhető, hogy a kódot gyökeresen újraírták: a grafika szebb, a háttér meg a design- és pályaelemek kicsit távolabb kerültek a rajzfilmes megvalósítástól, és az egész folyékonyabb, gördülékenyebb. Perpillanat a második szinten vagyok, és még ez is egy sötét raktárban játszódik... hát izé. Nem a legjobb választás ez a kissé depis környezet, na.
Ami furcsa elsőre kicsit, hogy eltűntek a cocák. Legalábbis az első két pályán nincs disznó, az fix, de eddig egyik videóban sem láttam töpörtyű alapanyagot. Nélkülük valahogy nem az igazi, nem lehet nyugodt lélekkel ordítani a telefonnak, hogy miértnemdögöltélmeg, mivel most nem malacokat kell kinyírni, hanem a madarakat kiszabadítani, ketrecekből. Persze a lényeg ugyanaz, lövöd a madarat, ketrecet eltalál, minden madár kiszabadít, örül. Ellenkező esetben meg kezdheted előröl.
Apropó előröl. A játék nehézsége érdekesen alakul, mert könnyebb is lett, meg nem is. Én legalábbis azt vettem észre, hogy a legtöbb pályát lazán le lehet nyomni elsőre, de három csillagosra még véletlenül se sikerült egyet se összehoznom. Szóval maga a továbbjutás szerintem könnyebb lett, de a csillagosdi nehezebb kicsit. Szerintem ez megfelelő kombó, kezdőknek - és a hozzám hasonló bénáknak - ugyanis ez a fajta játékmenet sikerélményt ad, de a végigviszemazegészetháromcsillagra mentalitással dolgozóknak is kellő kihívást fog jelenteni az új etap.
Vannak új játékelemek, egyelőre hármat fedeztem fel. Első a képen is látható felfújható mentőöv, ami azért roppant bunkó találmány, mert ha erre esik a ketrec, akkor nem törik össze, ergo hiába vertük le ketrecet, mégis megszívtuk. A második a lánc: előfordul, hogy egy doboz, ketrec, stb. lánccal van rögzítve: ilyenkor érdemes a lánc tetejét megcélozni, mert ahol a madár átszakítja, ott szakad el - viszont a maradékba belelőni egy újabb madarat már nem annyira gazdaságos...
És hát a bunkózás tetőfoka a majdnem mindig rossz helyen levő lámpa: aminek nem elég, hogy semmi konkrét funkciója, még csak le se lehet verni igazán. Ha belelövöd a madarat, akkor olyan, mintha dobozt érne. Ha mákod van, csak kicsit irányt változtat a csőrös, meg persze sokkal gyengébb lesz a becsapódás. Ha nincs, akkor egyenesen taknyol lefelé, mint a nyeletlen fejsze. És mint említettem, a lámpa nem szakad le, az erősebb találatok hatására meg elkezd inga módjára lengeni, hogy nehogy véletlenül el tudj célozni felette / alatta. Nem egy kellemes dolog, amikor az utolsó madarat gondos célzás után sikeresen belelövöd a lámpába, és kezdheted előröl a pályát.
Én úgy érzem, ebből lesz még egy cikk - mivel egy rakat újdonsághoz még egész egyszerűen nem jutottam el, tovább kell pörgetnem a játékot: nem volt még boss fightom sem, az új madarat se tudtam kipróbálni, szóval megyek is játszani tovább. Ha valaki másnak is sikerült leszenvednie a játékot, írjon véleményt bátran.
(Disclaimer: a játék - egyelőre? - nem elérhető az android Marketen, csak az Amazon Appstore-on keresztül. A mai napon, azaz kedden még ingyenes a letöltés, holnaptól már kemény 1 dollárt kell leszurkolni a letöltésért. Viszont cserébe nincsenek reklámok. Amazon account viszont mindenképp kell hozzá.)