Ezermester rovat: Dropbox

2011.02.28. 10:45 // Írta: Deino

(Disclaimer: ez nem egy "hagyományos" teszt lesz, mivel a Dropbox működését három mondatban el lehetne intézni, az összes funkcióval együtt. Ezért inkább leírom, hogy én pontosan milyen helyzetekben mire szoktam használni a kis drágát.)

Szóval, ha valaki még nem találkozott a Dropbox nevű szolgáltatással, akkor röviden összefoglalnám, hogy mit is tud. Egy speciális online tárhelyről van szó: a Dropbox a számítógépen történő telepítés (és a regisztráció) után létrehoz egy saját mappát a számítógépeden, aminek a tartalmát egyből felszinkronizálja a netes Dropbox fiókodba. Ez alapjáraton olyan 2 giga, de egyrészről előfizetéssel könnyen növelhető, másrészről meg szokott mindenféle akció és special event lenni, amivel növelhető a méret. Én most járok 13 gigánál, igaz nem mai darab az account.

Ez két dolog miatt roppant kényelmes: egyrészt mert automatikus. Ha beledobsz tíz képet a Dropbox mappába, ha egy már ott levő dokumentumot módosítasz, a kliens szépen fogja magát, és elkezdi feltölteni abban a másodpercben, hogy a Wordben rányomsz a mentésre. Neked semmit nem kell külön megnyomni, leokézni, megpöccinteni, kattintani : a Dropbox kliens mindent intéz magától.

Az android klienssel meg pláne különösen hasznos a dolog. Egyrészről a fejlesztőknek volt annyi józan esze, hogy a Dropbox nem szinkronizál a telefonon automatikusan (mobilneten könnyen csúnya számlát tudnánk csinálni magunknak), hanem csak "látjuk", hogy mi van az online tárhelyen, és letölthetünk, feltölthetünk, törölhetünk onnan dolgokat. Ha szükséges, ugye.

Konkrét használatban igen jól teljesít a kis drága. A telefonnal készített fényképeket _mindig_ ezzel küldöm át a gépre, kivétel nélkül. Galériában kiválasztom, ami jól sikerült, törlöm azokat, amik nem igazán jók, kijelölöm a feltöltendőket, Share menü > Dropbox. Általában csinálok nekik külön mappát, de ha lusta vagyok, csak bevágom a "Photos" nevű alap mappába. Ugyanez él az összes screenshotra, amit alkalmazás tesztekhez stb. írok. Ami nem kis mennyiség. És a telefonon generált QR kódokra. Ha ezt valami mással kéne átrakni, szerintem vért izzadnék. Ez a legegyszerűbb és legjobb megoldás.

Ha gyakran pakolgatsz .apk fájlokat a telefonra, akkor szintén nagyon jó megoldása a Dropbox. Én tárolok benne még általában biztos, ami biztos alapon egy Clockworkmod backupot (mindig a legfrissebbet), ha netán valami baj történne. Eddig még nem történt, lekopogom :)

Zene is jut azért a Dropboxba, de erről már írtam, azt hiszem. Persze nem az összes létező zene, amit hallgatok, csak két Wolfmother album, egy AC/DC és egy The Veronicas. Arra az esetre, ha netán legyalulnám véletlenül az SD kártyámról a zenét, legyen miből válogatni.

Be van még tározva az órarendem is jpg formátumban, ami már nem egyszer életet mentett. Gyorsabb a Dropboxból leszedni egy képet, mint belépni az ETR-be, és ott megkeresni az órarendet. Pláne mobilnetről. Plusz elővigyázatosságból az összes létező bizonyítvány, nyelvvizsga bizonyítvány, index stb. ott van beszkennelve egy külön mappában, legutóbb a kredit elismertetésnél jött jól a dolog, amikor utolsó napon, fél tízkor szembesültem vele, hogy ma van a leadási határidő. Dropbox, e-mailben elküldeni a dolgokat a nyomtatáshoz, aztán már csak egy gyors átutalás, papírt kitölt, aláír - lehet hátradőlni. Élőben azért kicsit karcosabb volt, és ha nincs a Dropbox, akkor valószínűleg nem úszok meg egy haza-vissza utat, ami legcsúnyább esetben olyan kettő és fél, három óra.

Megmozdulni nem tudnék a Dropbox nélkül, állítom nektek. Zseniális találmány, imádom. Egy ideig megpróbáltam a SugarSyncet használni helyette, de sokkal lassabban szinkronizált, és eléggé megbízhatatlan is volt, szóval marat a Dropbox, a cloud storage király. Próbáljátok ki, a desktop kliens megy mindenhol (Win, Mac, Linux). A Win és a Linux biztos, mert azokat használom.

sissza_1.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atmanndroid 2011.02.28. 11:30:12

én a keepass nevű kiváló és szintén ingyenes és multiplatformos jelszavak tárolására használt programmal együtt használom a dropboxot. az adatbázis fájl elég kicsi (többszáz bejegyzés után is 100 kB alatt) és a telefonomon, irodai gépemen és a laptopomon is lözvetlenül a dropbox mappából nyitom meg. nagyon kényelmes és elég biztonságos is.

BGabor 2011.02.28. 15:43:45

eddig csak "céges pc"-"saját notebook" kapcsolatban használtam az utóbbi 2-3 hónapban nem is tudtam hogy anroidon is létezik. Kösz a fejtágítást.

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2011.02.28. 17:27:20

13g??
Uhhhh. Nekem 2 eves az acc, de csak most novesztettem nagy nehezen, 4gre meghivasokkal. Hogy lehet ennyire megnoveszteni?? :o

KékFény6 2011.02.28. 17:41:08

@Sundance-: Nem a méret a lényeg. :)

Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2011.02.28. 17:44:17

@Tesztelo.hu: de az, mert egy csomo cegnek dolgozom, mind lelkes DB user, es mind azt hiszi megtoltheti a 2gigat, de nekem meg Nx2g kell emiatt.... :)

Kovács László György 2011.02.28. 21:34:34

Hát nem tudom, amiket írtál az csak ilyen jó dolgodban nem tudod m hiányzik tipus... Én adatkábellel teszem fel a képeket a gépre, nem fogy a 100 megás havi netkeretem se. Órarendedet meg a telón is tárolhatod. Én is szeretem, de én nem tudom sokmindenre használni, csak beteszem a buliképeket és letölti a haver.. ennyi :D

Deino · http://play.blog.hu 2011.02.28. 21:48:29

@Sundance-: meghívások (sok! konkrétan az ki van maxolva) volt valami twitteres akció is, plusz a dropbox rendezett ilyen scavanger huntot is, ott az első 50 megfejtőt megfejelték +2 gigával, én meg a jelek szerint még benne voltam az első ötvenben :)

@matroznaklenni: Igen, de én úgy szeretem tölteni a telót, hogy konnektorba nyomva, és nem szeretem ezért össze USB-zni a géppel, más a feszkó, meg biztos nem tesz azért annyira jót neki, ha két percre bedugom, aztán kihúzom. Meg így egyszerűen kényelmesebb.

Órarendet alapjáraton az SD kártyán tárolom, csak havonta 1x azért szoktam formázni a különböző ROM próbálgatások miatt, és olyankor rendszerint ezt elfelejtem visszatenni. Szóval nem árt, ha ott van :)

Nekem a mobilnet havi 500 mega, de még a felét se léptem át soha. Legalábbis a T kéne SMS-t küldjön olyankor, és a számlán se látszott, szóval :)

GentleSpecter 2011.05.04. 01:39:37

@Deino: Szia! Kéne nekem egy kis segítség a használatával kapcsolatban. Gépen tök jól működik, szinkronizálja a létrehozott mappát rendesen, bármit behúzok, az megjelenik a neten is, szerkeszthetem offline, miután felmegyek netre, azonnal szinkronizál, ez eddig király. Viszont a telón ez nem működik, pedig éppen ezért csináltam. Ott is van egy Dropbox nevű mappa, de azt nem szinkronizálja, csak azok kerülnek bele, amit egyszer megnyitottam/letöltöttem. Ha a telón belehúzok egy fájlt a mappába, az soha nem jelenik meg még a webes felületen sem, akármit csinálok vele.
Nekem pont arra kell ez, hogy a gépen szerkesztett dokumentumokat útközben is meg tudjam nyitni, akár offline is, miután frissítettem otthon wifin, de NEM MEGY!!! Csak az appot tudom használni, de a havi 100 megámat én sem akarom erre elfecsérelni, nem beszélve arról, hogy sokkal lassabb, mintha egy lokális fájlt kellene megnyitnia. Mi a megoldás?

Deino · http://play.blog.hu 2011.05.04. 12:34:16

@Biro_Peti: Hát, próbáld ki a SugarSyncet, az androidos Dropbox kliens ugyanis nem szinkronizál, csak arra jó, hogy hozzáférhess a Dropboxban levő fájljaidhoz.

GentleSpecter 2011.05.05. 12:52:22

@Deino: A Titanium Media Sync volt a megoldás. Bár csak a Dropboxból a telefonra szinkronizál, de már így is sokkal beljebb vagyok vele, szépen lementi a módosításokat és az új fájlokat is, utána útközben gyorsan és egyszerűen elérem őket offline.

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása