Twitter és Facebook frissítés - mi változott?

2010.11.04. 01:23 // Írta: Appdroid Hungary

 

A tegnapi nap folyamán mind az androidos Twitter, mind pedig a Facebook app kapott egy többé-kevésbé jelentős frissítést. Ugyan külön-külön nem szántam volna nekik egy posztot, de a kettő együtt már pont elég egy rövidebb lélegzetvételű íráshoz.

 

Twitter

 

Kezdjük a Twitter for Androiddal, mert miért is ne? Még az előző frissítések során eltűnt valamikor a főmenüből a repkedő madárka, és nagy sajnálatomra eliminálásra kerültek a háttérben lassan gomolygó felhők is. A felhőkért mindenképp kár, szerintem nagyon pofásan néztek ki.

  

Újdonság a pulldown-refresh, aminek nem szeretnék magyar nevet találni. Arról van szó, hogy ha legfelső tweet elérése után tovább húzod a timeline-t lefelé, akkor a kliens szépen nyom egy frissítést. Jópofa, de azért valami manuális frissítési lehetőséget is hagyhattak volna.

Szintén új trükk, hogy ha egy tweeten jobbról-balra végighúzzuk az ujjunkat, bejön a második képen látható menü (én épp egy saját tweeten próbáltam ki). Érdekes, hogy a frissítés gomb és ez a megoldás is kapott hangeffektek, szerintem speciel teljesen feleslegesen.

Szintén újdonság, hogy ezentúl már megnézhetjük a tweetek részletes infóját külön ablakban. Ha rátaperolunk egy tweetre, akkor a harmadik képen látható ablak jön be. Ez nekem speciel jobban kézre állt, mint a balról jobbra marhaság, de embere válogatja. Ahogy láttam, a tweetpicnél például támogatja az előnézetet is. Apróság, de azért leírom: mostantól már ez a klienssel is nyomhatjuk a régi fajta RT-t (most már hivatalosan is quote a funkció neve?), nem csak az újat :)

A design annyiban változott még, hogy eltűnt a kis kék gomb a tweetek mellől, emiatt persze a szöveg is máshogy áll: sokkal átláthatóbb az egész.

Facebook

 

(A Facebook kliensről nem írtam külön a blogon, az igazat megvallva nem is terveztem nagyon. Mivel az összes androidos telefonba "bele van sütve" az app, szerintem akinek van Facebookja, és ki akarta próbálni, az már réges-rég megtette.)

A legújabb verzióban két nagyon reklámozott funkció jött be, a Groups és a Places. A Places magyarországon még nem használható, a Groups nálam nem működött, szóval akkor felmerül a kérdés, hogy miért is írok most? A fenti leginkább hangoztatott funkció mellett történt egy apró újítás, ami nekem személy szerint úgy 200%-al megemelte a facebook kliens élvezeti értékét.

  

Konkrétan eddig ha valamiről notification jött - bejelöltek egy fényképen, lájkolták a posztodat, kommented, fényképed, üzeneted jött, bármi - akkor a Facebook kliens derekas módon jelezte neked a képernyő alján található, kék "Notificatons" csíkon. De ha ott "ráklikkeltél" valamire, akkor nem a kliensben nyitotta meg az adott posztot / képet / bármit, hanem szépen a Facebook mobil verziójára továbbított a böngészőben. Nem kell gondolom ecsetelnem, hogy ez mennyire idegesítő, igaz? Én konkrétan inkább könyvjelzőztem a Facebook rendes, desktop verzióját a böngészőbe, és azt használtam.

De ezen sikerült most egy huszárvágással változtatnia a fejlesztőknek, ugyanis végre minden ilyesmit meg tudunk nézni a Facebook kliensen belül. Lájkolom. Pláne, mivel egyszerre néz ki designosan, és közben tényleg hasznos funkció is lett. Már tényleg csak annyit szeretnék, hogy lehessen váltani a hírfolyamban a "Top News" és "Most Recent" között... 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

porkolabisti 2010.11.04. 18:55:16

annyit még beletehettek volna a fb kliensbe, hogy a refresh interval-t lecsökkentik mondjuk 5 percre, nekem ez hiányzik még

sztrelnyikov 2010.11.08. 12:43:01

FB klienssel kapcsolatban: szívemből szóltál...

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása