Még tavaly decemberben adta hírül a BGR, hogy a HTC 2012-ben inkább kiadott telefonok minőségére, és nem a mennyiségére fog koncentrálni. Az idei CES-en pedig a Motorola is hasonló kijelentést tett. De hogyan is kellene ezt értelmezni. Eddig se volt különösebb probléma a HTC és Motorola telefonok minőségével, akkor most mi is a szitu?
Konkrétan meg kellett valahogy fogalmaznia a szerencsétlen marketingeseknek azt, hogy kevesebb telefont fognak pumpálni a piacra. Ez azt jelenti, hogy a Motorola meg a HTC is évente egy mobilt fog kiadni, és csókolom? Dehogy is. Viszont nagyon valószínű, hogy lecsökkentik egy, vagy maximum két készülékre az évente kiadott flagship, azaz csúcskategóriás készülékeik számát. Ettől még olyan feature telefon kísérletek mint a HTC facebook telefonjai, vagy az alsóbb kategóriás, olcsósított okostelefonok ugyanúgy megmaradnak, a felső kategóriás készülékek számát fogják csökkenteni.
Felmerül persze a kérdés, mint amatőr könnyűbolgár Schmitt úr Pálgiumában, hogy miért is volt erre szükség? Miért nem lehet gyártónként négy-öt-hat flagship telefont kipumpálni évente? Azért, mert nem veszi fel a piac, és pont. Nem megy el belőle annyi, hogy megérje. Nem véletlenül a Galaxy S és SII a legtöbbet eladott android telefon: a Samsung ugyanis alapból ezzel a stratégiával indult neki a piacnak - egy csúcsmobil és egy rakás kisebb, olcsóbb kategóriás okostelefon. De az abszolút csúcs végig a Galaxy S modell, és abból csak egyet adnak ki, és pont. (Kivéve az US-only szolgáltatók által belekontárkodott modellek).
A HTC és Motorola ezért állt most neki stratégiát váltani, mert látták, hogy nem éri meg belefeccölni egy rakás fejlesztést, pénzt, időt ennyi gépbe, hanem jobban járnak, ha csökkentik a flaghsip modellek számát, de ezzel párhuzamosan ugye, mivel pertelefon modellre leosztva nő a ráfordított idő és pénz, jó eséllyel nőni fog a minőség is. És ha szerencséjük van, az eladás is.
Elég idegesítő jelenség volt a HTC-nél is, de a Motorolánál méginkább, hogy megvetted az éppen aktuális csodagépet, és már be is jelentették a másikat. Házon belül, a Motorola - még csak nem is valamelyik másik gyártó. A vásárló meg joggal érezhette úgy, hogy ez lehúzás. Leszurkolt egy rakás zsét, aláírt két évre, és egy hónapra rá máris új csúcstelefon? Köszi szépen, anyád hogy van? Volt bőven negatív feedback a vásárlók részéről.
Arról meg már nem is beszélve, hogy ha évi két csúcstelefont adsz ki, akkor nyilván könnyebb lesz behozni az új android verziókat, mintha lenne évi hat csúcstelefonod. Szóval mind a HTC, mind a Motorola lassít a tempón - és ez látszik az idei CES-en is, közelében nincs az új bejelentések száma a tavalyi show felhozatalával összehasonlítva. Szerintem ez jó dolog, de döntse el mindenki magának.