Nagyon nagy reményekkel vágtam neki a Hot Pursuitnak, mivel az alap koncepció bíztató volt. Illegális utcai futamokon edzett versenyzők vs. mindenre elszánt rendőrök, szikrázó kasztnik és ropogósra égett gumiszag. Az indítás utáni promó videó csak tovább fokozta a lelkesedésem, hogy aztán a játék nagyjából öt perc alatt összetörje az egészet.
Kezdjük a pozitívumokkal, mert abból van kevesebb: nagyon jól sikerült eltalálni a zenét. A futamok alatt felcsendülő számok hozzák a sorozat PC verzióinál megszokott minőséget, a menütől a versenyekig végig. Pörgős, feszített tempójú zenék, illik az egész a száguldozáshoz. Piros pont, a három csillagból legalább az egyiket csak a zenére osztottam ki.
A másik a grafika: nagyon pofás, és most nem csak magáról az autókról, vagy az út melletti tereptárgyakról beszélek. A játék közbeni menü, a térkép, a futamok előtt pörgő kis tárcsák a számokkal, nagyon szépen, aprólékosan kidolgozott mindegyik.
A játékmenet terén karrier módban választhatunk két irányt: rabló vagy pandúr, szirénás autóba pattanunk, vagy tuningolt csodákban menekülünk a törvény keze elől. Én inkább a rendőr részt nyomtam eddig, és annyira nem vagyok elájulva. Több különféle feladat is van, az egyetlen élvezhető fajta az, mikor minél több versenyzőt kell lecsuknunk. A sima checkpoint verseny egyenesen idegesítő, az 1 vs. 1 versenyző gyilkolás röhejesen könnyű, amikor meg rendőrök ellen versenyzünk az vagy döbbenetesen nehéz lesz, vagy röhögve nyerős. Amennyire láttam, a karrier rész versenyző oldalán is hasonló a szitu.
Ha a grafika, meg a zene el van találva, akkor min csúszhat el egy autós játék? Irányításon és a fizikán. A Hot Pursuit fejlesztői pedig kicsire nem adnak, elcsúsztak szépen mindkét banánhéjon. Nagyon durván. A fizika legnagyobb problémája, hogy nem érezni a gyorsulást, a sebességet: a játék állítja, hogy 230-as tempót diktálva tépem az aszfaltot, de ha letakarod a számot, kb. konstans nyolcvannak érződik a dolog. Ha nitrózásnál nem húzná hátrébb a játék a kamerát, nem vennéd észre, hogy történt valami. Ez egy autós játéknál nagyon nagy para, nagyon csúnya fekete pont.
A másik meg hát az irányítás: döntögesse a telefont jobbra-balra a halál, de komolyan. Ha túl nagy a kanyar, akkor szinte vakon kell bevenni, vagy a nyakad is fordítod 90 fokot, ami biztos sikerülni fog. Idegesítő. A nitróra nincs külön gomb, hanem húzni kell egy vonalat felfelé, és akkor nitró. Köszi, de az ilyen "újítások" nem igazán fekszenek. Virtuális joypad opció szinten sincs.
Plusz: az autó nem kanyarodik. Nem úgy, ahogy egy Need for Speed játéktól elvárná az ember. Pláne nem úgy, ahogy mondjuk a Carbonban kanyarodott. Bedöntöd a telefont, az autó meg elkezd lassan cammogni a jelzett irányba. WTF. Nanehogymár. A döntés sebessége nem számít igazán, néha random elkezdett nekem driftelni a gép, aminek a vége az volt, hogy izomból beleszálltam valakibe a szembesávból, mert nem tudtam időben korrigálni.
Verdikt: Ha figyelembe veszem a kőkemény 1700 magyar forintot, amit ki kell érte csengetni a Marketen, még talán sok is volt az a három csillag. Nem ezt vártam a Need for Speed névtől, meg az EA Gamestől. Nagyon nem ezt. Három csillag, de még ott is rezeg a léc.