Mi a fene ez, merül fel bennetek a kellően jogos kérdés? Nem, nem a legújabb netes mém, és nem is Fluor Tomi legújabb próbálkozása a külföldi közönség mizu-gyarmattá tételére... Hanem a Youtube új, egyelőre kísérleti jelleggel kipróbálható felülete, ami brutális méretű dizájn-szteroid átszabást kapott.
Hogy jobb lett, vagy rosszabb, azt majd mindenki eldönti magának, de az irány itt is egyértelmű: a Google minden oldalába gőzerővel, két kézzel tuszkolja bele a webkettőt. Ez pedig egyre több esetben nem csak a funkcionalitásban, hanem a designban is keményen megmutatkozik.
A kereső és a mindenféle gombok nagyon szexi, szürkés-fehéres, gradientes designt kaptak, ami - minő véletlen! - pont harmonizál az egész Google+ designnal, meg nem mellesleg az új Gmail skinnel is. Mondom, az irány egyértelmű, kezdhetjük félteni a Google Docs, a Picasa és a Blogspot viszonylag nosztalgikus rondaságát.
Apropó Picasa és Blogspot. Ha netán eddig nem jegyezted meg ezt a két nevet, akkor már ne is próbálkozz. A Google a nagy webkettő csatában ugyanis keményen rebrandeli mindkettőt, Google Photos és Google Blogs néven fognak futni a jövőben. Ahhoz meg nem kell nagy jóstehetségnek lenni, hogy az új név mellé új design is jár majd...
Nagyon jön a Google+, most már nem csak olyan egyértelmű helyeken, mint a Google, Gmail, stb. oldalak fejléce jelenik meg a dolog, hanem az ilyen design váltások is azt jelzik, hogy a keresőóriás felkészült a következő menetre: mindent meg fognak tenni, hogy ne kerülhesd ki a Google+ mindennapi használatát. És valljuk be, ha még van is valahol ellenálló, nekik is egyre kevésbé akaródzik tiltakozni...