Frontline Commando

2011.12.16. 16:00 // Írta: Deino

flc_verd.jpg

Nagy reményekkel ültem le a Frontline Commandót tesztelni, mert a bemutatkozó videó alapján egy brutálisan jó játékot vártam: adrenalin, tesztoszteron, vér, izzadtság, röpködő golyók nyomán pergő vakolat és heccsatok minden sarkon.

A játék indítása utána kapunk egy tutorialt, ami nagyon szájbarágósan, nagyon alaposan átvezet minket az alapokon. Hogy kell lőni, fedezék mögé elbújni, töltényt felszedni, ilyesmi. Maga a játékmenet pokolian egyszerű: a pálya egyik felén vagyunk mi, általában három vagy négy kisebb fedezék van, ezek között tudunk jobbra-balra ugrálni. Szabad mozgás nincs, de őszintén szólva nem is hiányzik, jó ez így. A rosszarcúak szét tudják lőni a fedezékünket, szóval néha már csak ezért is érdemes átugrani egy másik tereptárgy mögé, de előfordul olyan is, hogy valakit nem tudunk leszedni az aktuális golyófogó vályogtégláink mögül, mert egyszerűen nem látunk rá.

A fedezékek mögül ki tudunk bújni - ha le akarjuk lőni a rosszfiúkat, akkor ki is kell bújnunk. Az ellenfelek egyébként szintén kihasználják a tereptárgyak nyújtotta fedezékeket, és nem a nyílt színen várják, hogy mi ementálit csináljunk a búrájukból - bár ettől eltekintve nem valami okosak. Inkább a puszta túlerővel aratnak, mint az IQ-val.

flc_02.jpgBumm a fejbe...

A grafika fenomenális: amikor nekiállunk lövöldözni, néha szétlövünk pár tereptárgyat, vagy a rosszfiúk lövik lassan lyukasra a fedezékünket, nagyon jó. Az ellenfelek modelljei jól ki vannak dolgozva, a fegyverek is faszán néznek ki. Egy olyan pálya nem volt, amire azt mondtam volna, hogy ronda. A kamera kezelésért külön szeretnék pacsit adni a felelősnek, ugyanis amikor fedezéket váltunk, és jóemberünk átrohan / vetődik / szinte repül a következő tereptárgy mögé, akkor a kamera állást vált a mozgással egyszerre - és ez az egész nagyon filmszerű élményt ad az egész akciónak. Sőt, tovább is megyek egy fokkal: az egész játék olyan, mintha valami fasza akció múvi közepében landoltunk volna, a legjobb csatajeleneteket játszva.

A zene is rátesz erre egy fokkal, de a hangok meg egyenesen ráhúzzák az egészre a koronát, belepottyantják a magozott cseresznyét a tejszínhab tetejébe: minden egyes lövés, tárcsere, töltényfelvétel hangja nagyon profi, nagyon dörög, ropog, az ellenfeleink néha kiintegenek és kiordibálnak a képernyőn még nem látszó társaiknak eléggé idegen nyelven, hogy gyertek-gyertek! Ha egy bizonyos szint alá megy az életünk, emberünk elkezd lihegni, mint egy amatőr pornósztár a nagy finish előtt, és az egyre hangosabb szívverés is jelzi, hogy nem árt vigyázni, mert mindjárt feldobjuk azt a bizonyos pacskert.

flc_01.jpg

A végén azonban felmerül a kérdés, mint amatőr könnyűbúvár a pocsolyában: ha fasza a grafika, faszák a hangok és fasza a játékmenet is, akkor miért három csillag?

A játék ingyenes - elvileg. Hogy lehet valami elvileg ingyenes? Hát úgy, hogy vannak in-app purchase itemek a játékban - ez nem szokatlan dolog. A játékon belül tudsz venni valamilyen kreditet valós pénzért, cserébe egyből megnyílik előtted a lehetőségek tárháza: jobb puskák, légicsapás, ilyenek. Ezzel nem is lenne gond. A gond ott van, hogy a medikit, vagyis az egyetlen HP töltő eszköz is ebbe a kategóriába került bele.

Először úgy voltam vele, hogy oké, nem olyan nagy para ez, max. majd keményebben kell játszani. De nem, a harmadik szinten már annyi ellenfelet kapunk, hogy medikit nélkül nem lehet átvinni a pályát. Tudom, mert próbáltam. Vagy tízszer. Az összeset. A 3. szinten talán öt pálya van, ebből egyet véletlenül sikerült megcsinálnom, ne kérdezzétek, hogy hogy. A maradéknak kivétel nélkül nekifutottam rengetegszer, és akármilyen óvatos vagyok, akármilyen profin szedem le az ellent, a vége mindig az, hogy a sokadik rohamban a harminc, negyven ellenfél közül valamelyik végül úgyis leszed. Mert a vége felé természetesen már jönnek a gránátos, keményebb fegyveres, esetleg mesterlövész puskás ellenfelek. Ja, és a személyes kedvenceim, a rakétavetős bunkók. Azok igazi parasztok. De tényleg. Ráadásul amennyire észrevettem, többségében golyóállót viselő parasztok, mert igazi kárt csak a fejlövés tesz bennük.

Ejnye-bejnye, Glu mobile. Ezért a játékért most nagyon fáj a szívem. Olyan lazán ötcsillag lehetne, hogy csak na. Még az ingame hirdetéseket is jobban toleráltam volna, mint ezt a köcsög rendszert. Annyira bunkó, tahó húzásnak érzem, hogy ingyenes a játék, van in-game purchase és ezért direkt úgy építik fel a játékot, hogy csak úgy lehessen végig csinálni, haladni, ha használod is. Mintha hülyének néznék a játékost, direktben. És ez nem jó, nagyon nem. Ennél még az is jobb lett volna, ha fizetős a játék.

sissza_1.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása