On Air - Wifi disk for android

2010.06.14. 21:05 // Írta: Appdroid Hungary

Egyszerű, mint a facsipesz, és mégis _kegyetlenül_ hasznos kis programról van szó. Felteszem nem csak szerintem nyűg, hogy ha valamit fel akarunk rakni a telóra, vagy ha le akarunk róla szedni egy képet, akkor az USB bedug > gép érzékel > disk drive felmountol > turkál-turkál kálvárián kell átesni, minden egyes alkalommal.

Ennek vége szakadt, ahogy szembe jött velem az On air. Egyfunkciós program, de azt olyan gyönyörűen csinálja, hogy sírni tudnék. Elmesélném, hogy nézett ki az első használat:

Délután buliba indulás előtt fel akartam még dobni némi zenét a telóra, közben meg persze mászkáltam jobbra-balra a cuccaimért, plusz még próbáltam telefonálni is. Gondoltam itt a remek alkalom tesztelni a progit. On air indít, még egy mozdulattal engedélyeztem a csatlakozást, gépen FTP klienst ráereszt... már száguldottak is a zenék át a telóra. Úgy, hogy fél perc múlva közben én már a másik szobában telefonáltam, a pólómat a fejemre rángatva. Egy röpke pillanatra nagyon a jövőben éreztem magam. A doubletwist készítői ígértek nekünk wireless szinkronizálást, de az még csak elmélet, ez pedig maga a kézzelfogható valóság.

A működésről röviden: három üzemmód van, mac, linux és windows. Macnél elvileg egy AppleTalk nevű programmal lehet csatlakozni, passz, nincs almás ismerősöm, nem próbáltam, biztos megy azzal is. A windows mód valamiért egy WebDAV nevű szörnyűséggel lett párosítva, a linux kapta az FTP-t. Szerintem a windows userek 98%-a linux módban fogja használni a progit, mert FTP klienst azért csak van minden gépen, ha más nem is, legalább egy Total Commander. Mivel én ezzel használtam, leírom ezzel a működését.

1. A telón az On airt elindítjuk, képernyő közepén a nagy gombra rátenyerelünk.

2. Gépen elindítjuk a Total Commandert, nyomunk egy kövér CTRL+N kombót, begépeljük a képernyőn található FTP címet, enter.

3. Beírjuk a jelszót ( a 4 szám a jobb alsó sarokban).

4. Hátradőlünk.

Egyrészről az USB kábellel pöcsölést utálom amúgy is, de ráadásul ha csak egy képet akarok leszedni, egy zenét feldobni, érted, ha csak valami apróságot kell megcsinálni, akkor az USB felesleges rossz. Rátölt az aksira, biztos nagyon jót tesz neki, ha bedugod 2 percre aztán kirántod, plusz eleve utálom a gépről tölteni a telefont, mert

a) háromszor annyi ideig tart

b) én úgy veszem észre, hogy jobban bírja a telefon a strapát, ha hagyományos módon konnektorból kapja az üzemanyagot.

Hátrányok: hát vannak, de nem nagyok.

- egy wifi hálózaton kell lenni a gépnek és a telefonnak. Ez ugye elég magától értetődő, de ebből fakadóan ha épp nincs Wifi spot - ergo router - a közelben, akkor nem nagyon fogsz On Airrel szinkronizálni, mert közvetlenül nem tud kapcsolódni a telefon és a számítógép.

- Nem lehet bluetooth módra összepárosítani a telefont és a gépet. Ez mondjuk hasznos lenne, hogy ne kelljen minden új wifi hálózatnál beírni a dolgokat. Bár mivel a jelszót lehet "állandósítani", a legtöbb helyen pedig ugyanazt az IP-t kapja nálam a telefon, ezért TC alatt el lehet menteni simán egy klikkesre a csatlakozásokat. Csak minden wifi hálózatra (otthon, barátnő, meló...) kell egy profil. És persze imádkozz, hogy mindig ugyanazt az ip-t kapd.

tl:dr;

Fúha, így is sokkal többet írtam a dologról, mint akartam, szóval valahogy zárni kéne. Zseniális cucc, próbáljátok ki, szerintem tetszeni fog. Eszméletlen hasznos tud lenni, saját tapasztalatból mondom, nagyon könnyű rászokni a jóra.

sissza_1.jpg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borisz 2011.02.04. 16:06:55

basszus nekem állandóan azt mondja a commander, hogy kapcsolathívási hiba, és szarik bármit is csinálni...

Deino · http://play.blog.hu 2011.02.04. 16:16:08

@borisz: akkor vagy az IP nem jó, vagy a port. Legalábbis nekem olyakor csinál ilyet.

borisz 2011.02.08. 16:07:26

@Deino: ööö, és ez mit jelent? mármint értem a szavaidat, de mit tudok tenni? szolgaian bemásoltam a megadott infót, és ez lett

Deino · http://play.blog.hu 2011.02.08. 16:29:54

@borisz: van még egy B verzió: total commanderben CTRL+F, new connection (Új kapcsolat), session az bármi lehet, a fontos a host, oda kell beírni a telefonon látható "ftp://..." kezdetű sort, egészen végig, a kettőspont utáni részt is. Utána még a jelszóhoz kell beírni ugye azt a négy számot, amit kidob nekünk az On Air. Leokézod, kiválasztod, kapcsolódás.

Ha nem megy, akkor meg talán próbáld ki ezt, a koncepció hasonló:

market.android.com/details?id=com.dashwire.drop

borisz 2011.02.08. 17:55:20

@Deino: köszi de rerdetileg én így csináltam ahogy mondod, de "nem találom a ksizolgálót"

amit ajánlottál az tök jó, csak pl bármilyen jpg-t próbálok nem sikerül (doc, mp3 működött) meg nekem sűrűbben kellene telóról gépre, mint fordítva, ez meg azt nem oldja meg, de azért kösz, tényleg

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása