Disclaimer: ma tartunk egy miniatűr gamerszerdát, mert összegyűlt pár játék, amiről írni akartam, és hétvégén egyéb elfoglaltságok lesznek. Szóval a szerda lett a nyerő nap, kissé már úgyis lelassult a blog.
Gyúrjuk össze a Simst, az ősrégi Lemmingset, és a még régebbi Sim City-ket. A végeredmény a Tiny Tower, ahol cuki, pixelgrafikus környezetben kell mikro-menedzselnünk egy épületet: új szintek építése, melót találni a lakóknak, kirúgni, akire nincs szükség, meg kell adni, hogy mit termeljen az étterem, gyógyszertár, szállítgatni a kapun beeső idiótákat a lifttel, ilyesmi.
Ami nagyon tetszett, hogy a játék nem áll meg, ha kilépünk: mivel egyik másik szint felhúzása már 6-8 órát is igénybe vesz, ez mondjuk talán inkább az elvárható minimum hatókörébe esik. A grafika nagyon cuki, aranyos, és stílusos, maga a játék pedig meglepően komplex, pláne ha már több, mint 12. szintes a házunk.
Oda kell figyelni a lakókra: kit milyen munkakörbe osztunk be, mindegyik rendelkezik RPG-szerű értékekkel, hogy melyik munkahelyen mennyire teljesít jól. A "Dream Job" különösen fontos, mivel oda mindenképp érdemes a delikvenst legalább egyszer berakni.
Ami nem tetszett: erősen nulla az újrajátszhatósági érték. Pláne, mivel a játék nagyon lassan indul be. Már-már kínosan lassan. Plusz egy jótanács: a játék elején spóroljatok a Tower bux néven futó extra pénzzel, és tényleg csak akkor használjátok, ha nagyon muszáj: a liftet ugyanis minél előbb érdemes felrántani 3. szintre, az alatt ugyanis kínosan lassú. Ami pedig egy 20+ emeletes háznál már erősen idegőrlő tud lenni.
Verdikt: érdemes kipróbálni, pláne ha szereted a Simst, vagy a SimCity sorozatot. Egy idő után szerintem még így is rá lehet unni, ezért (meg a kínosan lassú fejlődésért az elején) négy csillagot osztok ki neki. A fenti kép klikkre - szokás szerint - a Marketre visz.