Nem félünk a Froyótól

2010.08.02. 12:19 // Írta: Appdroid Hungary

...nem bánt az, csak megkóstol. Ez a nap is eljött hát. Desire tulajdonos barátaim, kinek mik a tapasztalatai a szinte új géppel? Én a tovább mögött megosztom veletek az én tapasztalataim és a felmerült kérdéseim, vessünk is bele magunkat a témába, arccal a kernel felé.

 

Szóval kérem szépen, ezúttal a technikai részek helyett - olyan elemzés úgyis lesz annyi, hogy mindenki fülig úszik majd benne - inkább egy kicsit személyesebb hangvételű, emberközelibb leírás következik.

Sajnos azt nem tudom, szebb lett-e a Froyóval a telefon, de szerintem nem nagyon. Mivel aktív Home Replacement (LauncherPro) app használó vagyok, én nagy különbséget ebből fakadóan nem vettem észre, kivéve, hogy a home gomb hosszú lenyomása kapott egy látványosabb animációt, ami szép, csak nekem jobban bejött az előző megoldás.

Ami viszont feltűnt abban az öt percben, amíg kikapcsoltam a LauncherPrót, az az volt, hogy a Froyo bántóan gyorsabb, mint szegény 2.1-esünk volt. De tényleg, minden radikálisan gyorsabban történik, és leginkább az Opera Mini indításán lepődtem meg: az eddig kb. közepes sebességgel vánszorgó piros csík, ami a program indulását jelezte, most hasít, mint a zsírozott villám. A weboldalak betöltése is atomdurván gyorsabb lett, lehetett persze sejteni ezt az eddigi tesztek alapján, de még így is meglepett, hogy mennyire felgyorsultak a dolgok. Az index főoldalát nagyjából kétszer, majdnem háromszor olyan gyorsan hozza be a böngésző (nem benchmark, csak úgy érzésre mértem :p ). 

Voltak kisebb design tuningolások, mint a már említett új animáció, a rádió elvileg teljes ráncfelvarrást kapott, de mivel előtte egyszer sem nyitottam meg, erről sokat nem tudok mondani, most jól néz ki. A nagybetűs Design Tuning persze még várat magára a 3.0 megjelenéséig.

SD kártyára mentés: bizony bizony, itt van ez is. Kicsit csalódás volt, hogy rengeteg program nem támogatja ezt a funkciót, többek között a Google programjai sem, ami azért gáz: érzésem szerint nekik illene élen járni a dologban. Összesen kb. 10-12 program volt az általam használtak között, amit át lehetett vágni az SD kártyára. Az SDMove nagyban megkönnyíti az életeteket, tessék használni.

Vannak programok, amik csak Froyón mennek, pl. a Google Chrome to Phone, ami pont ugyanazt tudja, mint az itt korábban már kivesézett LinkPush, csak szebb az ikonja, és a böngészőből klikkelés után azonnal nyílik a böngésző a telefonon. Amikor azt mondom azonnal, akkor úgy értem azonnal. Nem kell előtte elindítani semmit, rányomsz, és hallod a prüntyögést a telefonból. Ott a kontent.

Lusta disznó vagyok, de a flasht nem próbáltam ki. Leginkább azért, mert a Market valamiért nem találta meg, és annyira meg nem érdekelt, hogy feltúrjam a netet az .apk után. Youtube és társai eddig is mentek, a hírek szerint már az Indavideó is működik, hurrá.

Aki eddig Advanced Task Killer Prot használt, annak van egy rossz hírem, ugyanis dobni fogja a kukába. A 2.2 nem csak felszíni tupír volt, teljesen más módszerrel pörög a motor. Hiába lövöd le a progikat ATK Próval, 2-3-5 percre rá restartolni fogja a dolgokat. A tartósabb hatás érdekében le kell lőni a processt is a Runinng Applications fül alatt, szépen egyesével, de egy jó pár még így is visszajön. Én váltottam az Advanced Task Cleaner 2.0-ra, mivel a a task kill gomb tapizása után automatán átdob a Running Applications fülre, így megspórolva a menüvel való szórakozást. Viszont érdekes módon még úgy is kevesebbet fogyasztott érzésre a telefon, hogy minden szutykot futni hagytam. Kellemes meglepetés.

Tethering mobilnettel: nem próbáltam, nem tudok nyilatkozni róla. Biztos működik. Előző verziót se használtam egy percig se, egyszer használtam a HTC-t wifi modemnek. Ennyi.

Ami furcsa két alkalmazást még véletlenül se tudok SD kártyára rakatni, pedig elvileg támogatják a funkciót: Inserty és LancherPro. Próbáltam uninstallt, az se segített. Ha valakinek van tippje, ne fogja vissza magát. És persze írjátok meg a saját tapasztalataitokat, észrevételeiteket, mert nagyon kíváncsi vagyok rá.

updét: az XDA-s fórumon összeszedték az újdonságok listáját, itt megtekinthető.

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dióhéjban

Hírek, tesztek, appok, a legújabb telefonok - Froyo, Gingerbread, Honeycomb, Ice Cream Sandwich: minden, ami csak kellhet. Itt minden az android körül forog.

Kérdésed van, vendégírnál, netán hirdetnél szerény blogunkon? Ott vagyunk twitteren, facebookon, de végső esetben e-mailen is: appdroid.hungary@gmail.com


Értékelés szerint

Prémium kategória: ötcsillag(!), négycsillag
Középmezőny: háromcsillag, kétcsillag
Futottak még: egycsillag


Kategóriák:

android, appteszt, állatkert, bréking, design,
elmélkedés, gépház, google, gyorshír, hírek, játék, market,
pikcsőr, pletyka, reklám, rendszer, táblagép, telefonteszt,
tippek és trükkök, tweet, update, videó, zöldrobot.

Készülékre hangolva:
HTC, LG, Motorola, Nexus, Samsung, Sony Ericsson, ZTE.


Lájkolnám a lájkod

süti beállítások módosítása