Először: megvolt a 200 milliomodik aktivált android készülék. Ez pláne annak fényében döbbenetes, hogy alig fél éve volt, hogy megütötték a száz milliós számot. Hat hónap alatt megduplázták. Nagyon durva. Minden nap 550 ezer új androidos gépet aktiválnak, ez elképesztően magas szám.
A másik nagy hír: kijött a Google Music Store. Hogy akkor miért nem írunk róla sokkal bővebben? Mert US only a dolog, egyelőre. Anno várni kellett a Marketre, hát sajno várnunk kell erre is. Annyira nem hoz lázba az online zenevásárlás telefonról, de azért megnéztem volna. Van "Free Song of the Day", meg "Editor's Choice", és ilyen finomságok. A Free Song of the Day például elég érdekes, kíváncsi vagyok mennyire húzhat fel egy nóném előadót, ha kapnak egy ilyet. Elvégre szeretjük, ami ingyen van, és ha a 200 millió aktivált gépből csak 1 millió letölti, már az is mekkora publicitás?
A Google lepaktált a nagyobb kiadók közül a EMI, Sony Music, Universal hármassal, és egy rakás indie kiadóval. Nem vagyok otthon a zenei kiadók világában, szóval nem tudom biztosra, hogy ez mekkora lefedettség, de gondolom nem rossz.
A Google Music cloud részébe 20,000 számot tunkolhatunk bele ingyen és bérmentve. A szolgáltatás ezen részét egyébként kis hazánkból is lehet használni: ha egy amerikai proxy mögül beregisztrálunk, után már nem nézi a szerver, hogy honnan használjuk a dolgot. Csak vásárolni nem tudunk majd.
Ami mocskosul tetszik, hogy beledobták ebbe az egész mixbe a Google+ integrációt: ha megveszel valami zenét, azt megoszthatod a G+ ismerőseiddel: teljes egészében meghallgathatják az adott számot - persze csak egyszer, de akkor is. Pofás, na.
Van Artist Hub, ami annyit takar, hogy beregelhetsz mint zenész, (25 dolcsi a reg), és utána felrakhatod a saját zenéid. Kiadó, minden nélkül. 70-30 arányban van a bevételen való osztozás, ahogy a Marketen is. A végére álljon itt egy kis videó, és csókolom, már így is többet írtam, mint szerettem volna: